Zwaarste etappe tot nu! - Reisverslag uit Fichtelberg, Duitsland van Jan Peters - WaarBenJij.nu Zwaarste etappe tot nu! - Reisverslag uit Fichtelberg, Duitsland van Jan Peters - WaarBenJij.nu

Zwaarste etappe tot nu!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Mei 2012 | Duitsland, Fichtelberg

Het is omdat ik al 1e en 2e pinksterdag niets wilde doen, maar dat het vandaag zo zwaar zou worden was niet mijn planning.
Begon de dag goed met 'n mooie route over prachtige landweggetjes in 'n heuvelig landschap. Daarna door de mooie stad Coburg (hier pa even gebeld en gefeliciteerd met z'n 91e verjaardag).
Doorgefietst langs de Main en langzaam het Fichtelgebergte in.
Het klimmen was begonnen. Het zonnetje scheen en de temperatuur was ongeveer 22 graden.
Alles goed tot ik ergens bij Bad Berneck 'n bordje miste.
In no-time was het klimmen 'n nachtmerrie geworden met klimmen van 18 %. Dus wat vaker afstappen. Toen ik in het dorpje Follmar aankwam had ik door dat ik iets van de route was afgeweken. Bij navraag bleek het niet zo'n ramp. Ik hoefde de weg maar te volgen (bospad) dan kwam het wel goed. Toen ik onder 'n cabine-lift door moest had ik pas door hoe hoog ik ongeveer zat. Het middenstation was ik net gepasseerd en dat ligt op 1050 meter. Ook kwam ik iets verder bordjes tegen: Pas op SKI-PISTE!
Gelukkig was het nog maar 6 Km naar de camping in redelijke afdaling.
De camping is ook'n wintercamping en ligt op 800 meter.
Helaas was ik net te laat om nog broodjes te halen bij de supermarkt voor morgen. Dit heb ik op kunnen lossen door net bij het eten 4 extra broodjes te bestellen om mee te nemen.
Zo, nu vroeg in m'n mandje, warm aankleden voor de komende koude nacht endansend 2 dagen rust.
Grtjs Jan

  • 27 Mei 2012 - 08:51

    P.Peters Vlissingen.:

    Dankzij je pa kan ik van nu af je reis volgen. Hou vol en geniet van alles wat je tegen komt, maar kom in ieder geval gezond weer terug. Ik wens je in alle opzichten een goede en mooie fietstocht.
    H Gr. oom Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Jan op de fiets.

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 22084

Voorgaande reizen:

13 Juni 2021 - 30 Juni 2021

Jan Peters doet een rondje Nederland

28 April 2018 - 27 Mei 2018

Jan op de fiets naar Florence

01 April 2015 - 27 April 2015

Fietsen naar Warburg

17 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op de fiets naar Praag

Landen bezocht: