Op weg naar het bier - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Jan Peters - WaarBenJij.nu Op weg naar het bier - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Jan Peters - WaarBenJij.nu

Op weg naar het bier

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

31 Mei 2012 | Tsjechische Republiek, Pilsen

Vanmorgen vroeg uit de veren om eens lux aan te schuiven aan het ontbijt in het hotelletje. Boven verwachting (gezien de voordelige prijs) een uitstekend ontbijt met alles er op en aan. Dit is tenminste 'n goede start voor de dag.
Direct na het ontbijt op de fiets geklommen om de zware eerste kilometers maar gehad te hebben. Nou, de routebeschrijving klopt aardig. Zwaar waren ze wel. Maar er kwam nog meer. Dacht ik toch vandaag rustig aan naar Pilsen af te dalen, zaten er tussen door ook nog 'n paar 12% klimmetjes bij. Door al dat klimmen wordt je natuurlijk wel beloond met mooie vergezichten. De fietspaden tijdens de route zijn hier in Tjechie ook niet super. Soms fiets je op wegen waarbij de vullingen uit je kiezen rammelen of kom je in weilanden waar je moet zoeken naar de juiste route.
Na 85 Km de tent opgezet en na het douchen op weg gegaan naar het centrum van Pilsen. Onderweg kwam ik toevallig langs de ingang van de brouwerij. Het centrum is een cultuurstad met veel uitgaansleven. Veel oude historische gebouwen en parken. Mooi, mooi en heel mooi.
Morgen zie ik wel hoe ver het wordt. Afhankelijk van het weer (regen en nog meer regen) dan fiets ik niet veel. Tot nu heb ik nog steeds geluk gehad en tijdens het fietsen nog geen regen gehad.
Grtjs Jan

• 31 Mei 2012 - 20:29

Marian:

Hey broer,
    Zo te zien weer een mooie route gereden vandaag met op het eind weer een prachtige stad.
    Zijn je vullingen er nog een beetje ingebleven of heb je weer een tandarts op moeten zoeken?
    Het einddoel komt toch al aardig dichtbij. Jammer dat het weer minder wordt maar toch voor de laatste dagen nog een goede tocht gewenst.

groetjes marian

• 01 Juni 2012 - 07:21

Celine:

Hoi Jan,

Wat een leuke stukjes weer zeg! Mooie foto's en mooie verhalen. Dat je "toevallig langs de ingang van de brouwerij" kwam geloven we natuurlijk niet ;)!

Proost en heel veel plezier nog!!

Celine