Super "avontuur" overleefd - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Jan Peters - WaarBenJij.nu Super "avontuur" overleefd - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Jan Peters - WaarBenJij.nu

Super "avontuur" overleefd

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Juni 2012 | Nederland, Wijchen

Dinsdag nog 'n luie dag gehad in Praag.
regelmatig viel de regen er met bakken uit de lucht. Geluk dat ik de treinreis had kunnen verzetten van de 13e naar de 5e juni.
In 'n lichte druil regen alles ingepakt en rond 16.00 uur was ik op het station. Dat was nog 'n hele tour. In Praag kun je bijna niet fietsen. 1. het is er te druk, 2. de bestrating is er niet geschikt voor en 3. er liggen wel heel erg veel tramrails.
Het centraal station is net Schiphol.
Op 'n groot bord was af te lezen op welk perron de City Night Liner 456 zou vertrekken.
Het bleek toch wel wat ouder trein materiaal. Om 18.29 vertrokken uit Praag en vervolgens stonden we rond 20.00 uur ergens op 'n klein staionnetje met 'n defecte locomotief. Het perron was te kort waardoor de achterste 6 wagons niet in het station paste. Hier hebben we 1,5 uur moeten wachten op 'n vervangende locomotief die voor de trein gekoppeld werd.
Na wat "memory" gespeeld te hebben met 2 Australiërs reed de trein rond 1.00 uur Berlijn in. Met oordopjes in, omdat de Russische dame in de coupe nog al wat lag te snurken, heb ik tot ongeveer 6 uur wat kunnen slapen.
Rond 10.45 reed de trein Utrecht Centraal binnen.
Echt weer terug in Nederland - Regen.
Naar Maarsen gefietst waar mijn zwager me even met de auto naar Wijchen heeft gebracht.
Fantastische fietsvakantie geweest.
Natuurlijk af en toe zwaar gehad maar zonder defecte onderdelen of blessures 'n vakantie gehad die veel indruk heeft achter gelaten.
Grtjs Jan

• 07 Juni 2012 - 20:04

Anne-Marie:

Goed om te lezen dat je weer heelhuids thuis bent! Hopelijk speken we elkaar binnenkort. Genitaliën nog lekker na van de mooie tocht van de afgelopen weken.

Liefs Anne-Marie

• 07 Juni 2012 - 20:04

Anne-Marie:

Liefs Anne-Marie

• 07 Juni 2012 - 20:10

Anne-marie:

Dat is wel een heel rare vertaling van het woord 'geniet'. Soms geeft het digitale woordenboek idiote woorden voor hetgene je bedoelt, en als je het dan ook niet in de gaten hebt.......te laat om het te verbeteren.......sorry!!!

• 07 Juni 2012 - 21:12

Geert:

Hoi Jan, welkom terug.
    Een weekje eerder maar dat verbaast me niet ;-)
    Fijn dat je zo'n geweldige vakantie hebt gehad.
    Het was leuk om je ervaringen te lezen en je foto's te zien.

Gr. Geert

• 08 Juni 2012 - 07:45

Leon:

Inderdaad niet zo heel erg verrassend dat je wat eerder terug bent dan gepland. Je was tenslotte ook al heel rap in Praag...
    Goed dat je reis voorspoedig is verlopen, en fijn dat je nu nog wat dagen over hebt in Nederland.

Ga je nog fietsen de komende wwek? :-)

• 12 Juni 2012 - 12:42

Franca:

Weer een hele onderneming achter de rug. dat heb je toch maar wel "eventjes" gedaan.
    Geniet nog maar lekker van je vrije dagen.

• 13 Juni 2012 - 09:05

Ingrid:

Goh, dacht ik vanochtend eindelijk eens te gaan kijken naar je avonturen, ben je al weer terug. Goed gedaan Jan! Mooie dingen gezien, mooie plaatjes geschoten. We horen je verhalen wel als je weer terug bent. Geniet nog van je vrije dagen!

Groetjes,
    Ingrid