Meer afdaling dan klimmen - Reisverslag uit Cheb, Tsjechische Republiek van Jan Peters - WaarBenJij.nu Meer afdaling dan klimmen - Reisverslag uit Cheb, Tsjechische Republiek van Jan Peters - WaarBenJij.nu

Meer afdaling dan klimmen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Mei 2012 | Tsjechische Republiek, Cheb

Met vol gepakte fiets vanmorgen om 8 uur boodschappen gedaan bij de supermarkt. Na 1/2 uurtje fietsen lekker ontbeten op 'n bankje met uitzicht op het dal.
Rond 12 uur de Tjechische grens gepasseerd. Helaas had iemand het grensbordje tijdelijk geleend. Door de niet te begrijpen taal op de fietsbordjes had ik door dat ik niet meer in Duitsland zat.
De camping is mooi, aan 'n groot stuwmeer, maar heeft zijn beste tijd gehad. Het sanitair is schoon. Het gebouwtje heeft alleen verf gezien toen het 30 jaar geleden is geplaatst.
Vanmiddag lekker door de oude stad Cheb gewandeld en daar ook lekker gegeten. (3 gangen + bier = 110 t kronen = ? 4,20)
Vandaag 60 Km gefietst.
Nu weer terug op de camping om op tijd m'n mandje in te gaan voor 'n zware klim-dag morgen naar Marianske Lazne. Van 300 m naar 700 m klimmen en dalen over 'n afstand van 45 Km.
Grtjs Jan

• 29 Mei 2012 - 19:23

Richard W.:

Dit is nog eens genieten.... Wat een mooie route heb je uitgekozen. Ik krijg nu ook zin in de vakantie(zonder fiets maar met caravan). Je hebt tot nu toe prachtig fietsweer, ik hoop dat dit zo blijft. Nog heel veel mooie dagen toegewenst en geniet van al het moois.
    ik blijf je volgen.

Gr. Richard W.

• 29 Mei 2012 - 19:31

Pa:

het hete zomerweer is hier voorbij maar detemp. is nog goed 23 gr.
    zeker wel leuk een ractie lida en johan te zien ook H.Schenheb ik
    waawrbenjijnu gevendaar hoorje ook wel wat van
    zo Jan nu op naar Praag het zal nu wel moeilijker gaan wat de taal betreft
    duits is daar nog welte gebruiken
    Jan pedaal verder en geniet daar bij gr.pa

• 29 Mei 2012 - 19:35

Gerrie:

Hoi Jan,

Jammer dat je geen grensbordje hebt kunnen fotograferen, maar we geloven je toch wel.
    Je doet het fantastisch.
    Succes morgen met het klimmen.

Gerrie

• 29 Mei 2012 - 19:40

Marian:

Hallo Jan,
    Mooi plekje om te ontbijten dit hebben wij niet smorgens. Je snapt bijna niet dat ze voor dat geld een driegangen menu kunnen geven. De 2 vakanties dat wij in Tsjechie zijn geweest hebben wij ook heerlijk gegeten. Ik hoop dat je met je fietskaart de weg goed kunt volgen als de bordjes niet zo duidelijk meer zijn.
    Groetjes Marian

• 30 Mei 2012 - 10:07

Buurhan:

Hey Jan

Je bent er wel wat moois en onvergetelijks van aan het maken.
    Geniet er van en groeten vanuit Wijchen