8e Dag Mittersheim - Molsheim - Reisverslag uit Molsheim, Frankrijk van Jan Peters - WaarBenJij.nu 8e Dag Mittersheim - Molsheim - Reisverslag uit Molsheim, Frankrijk van Jan Peters - WaarBenJij.nu

8e Dag Mittersheim - Molsheim

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Mei 2018 | Frankrijk, Molsheim

Vanmorgen begonnen langs het kanaal des Huoilleres de la Sarre. Lekker vlak en prima om weer een beetje op gang te komen. Al vrij snel ging het links af, de bossen in, richting Sarrebourg. Na een rondje om de kerk in Sarrebourg, heb ik even inkopen gedaan om onderweg wat te kunnen eten. Een heerlijke baguette met kip was mijn ontbijt ergens langs een kanaaltje. Even later kwam Frans uit Hilversum mij voorbij fietsen. Ik heb mijn stoeltje ingepakt en toen ik klaar was met de zonnebrand ben ik acher hem aan gefietst. We hebben samen gefietst tot Molsheim. Prachtige route vandaag langs het canal Marne Rijn, dat bij Arzviller, onder de berg (tunnel) door gaat, waar wij over de berg gefietst hebben. Frans was pas gestart vanuit Sarrebourg B&B, en fietste na Molsheim nog even 20 km verder. Ik had voldoende km gemaakt en was toe aan een biertje. De tent staat weer, inkopen gedaan (melk, ook wel weer eens lekker), en zodadelijk met een duitse motermuis spagetti eten hier in het dorp. En daarna weer vroeg naar bed om morgen naar Colmar te fietsen.

• 09 Mei 2018 - 20:47

Gerrie Dikkers:

Hoi Jan,
    Fijn dat alles goed gaat. Lig je ook nog steeds op schema?
    Je moet natuurlijk een beetje rekening houden met de planning van Caroline.
    Hopelijk wordt het niet te warm voor je om te fietsen, maar houd het droge weer wel aan

Gerrie

• 09 Mei 2018 - 23:31

Charmaine:

ha die Jan, ik begrijp dat het klimmen toch wel zwaar is en dan is fietsen op vlak terrein wel een verademing denk ik. Mooie foto zo langs dat water!
    Trouwens, we hebben ook een leuke fietsroute in Drenthe voor je.... Als je dan nog zin hebt na deze tocht.
    nog veel plezier en succes met klimmen