9e dag Molsheim - Colmar - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Jan Peters - WaarBenJij.nu 9e dag Molsheim - Colmar - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Jan Peters - WaarBenJij.nu

9e dag Molsheim - Colmar

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Mei 2018 | Frankrijk, Colmar

Goed geslapen na een heerlijke pasta en 1 biertje. Het weerbericht beloofde vanmorgen niet veel goeds voor deze Hemelvaartdag. Toch vanmorgen in Molsheim, de tent droog kunnen inpakken. Na ongeveer 5 km begon het te regenen.

En niet ‘n beetje. Wat de afgelopen dag niet is gevallen kwam er vandaag uit. 70 km fietsen in regenpak en de hele dag door is het blijven regenen. Alles wat ik aan had was nat. Wel mooie overschoenen aan gehad, maar mijn schoenen zijn door en door nat. (nu binnen bij de receptie, warm, en mijn voeten met sokken en broodzakjes aan in de schoenen) Jammer. Het zo’n mooie tocht kunnen zijn als ik had kunnen genieten van de uitgebreide wijnvelden waar ik door gefietst ben. Dan is zon met tegenwind nog helemaal niet zo erg. In de regen mijn tent opgezet, luchtbedje opgeblazen, slapzak er over, droge kleren aan gedaan en toen n uurtje in m’n mandje om bij te komen.

Het is nu droog en alles hangt buiten. Het weer voor morgen en zaterdag ziet er ook droog uit.

Morgen een rustdag om Colmar te bekijken. Dan zaterdag de bergen in naar Jungholtz.

• 11 Mei 2018 - 06:16

Charmaine:

Wat ontzettend jammer van de regen Jan. Maar, je hebt het toch maar gedaan! Wel dubbel genieten wanneer je droog verder kunt. En als de temperatuur te hoog wordt is het zaak om je zelf nat te houden, daar had je tenminste geen last van. Ik vind het knap zo in je eentje! Fijne tocht verder.

Groetjes van Charmaine

• 11 Mei 2018 - 07:06

Nico:

Jeetje Jan, je gaat als een speer. Zonde van die natte dag. Ik hoop dat je spullen vandaag weer droog zijn. Succes, ik blijf je volgen....